Eu sunt RaRo

De ce ne dorim și facem copii?

Posted on: 19 Ianuarie 2011

Sunt curioasă: câți părinți (și viitori părinți) se întreabă ori s-au întrebat măcar o dată de ce au adus (vor să aducă) pe lume unul sau mai mulți copii.

Continuând în aceeași notă: câți părinți recunosc ori conștientizează că conceperea/nașterea unui copil este un act de egoism?

La întrebarea „de ce vrei/ai vrut copil?”, răspunsurile se încadrează (cu mici variații) cam pe-aici:

     

  • pentru a duce mai departe numele familiei;
  • pentru a fi mândria familiei;
  • pentru a lăsa ceva în urmă;
  • pentru a avea cui lăsa moștenire bunurile acumulate;
  • pentru a avea grijă de mine la bătrânețe/boală;
  • pentru a nu muri singur/ă;
  • pentru a mă bucura de el (aici intră și a avea „jucărie”).

Unii părinți, încercând să evite întrebarea, ar putea raspunde cu:

  • pentru că-mi plac copiii;
  • pentru că așa se cade/așa e firesc.

Și de ce-ți plac copiii? De ce e firesc să ai copii?

Oricum ai da-o, oricum ai suci-o, tot acolo iese. Facem copii din pur egoism. Că ne dorim o „jucărie” nouă și inedită ori că ne gândim la viitor într-un anume mod, facem copii pentru noi, pentru satisfacerea nevoilor noastre.

Înainte de a-mi sări la jugulară, răspundeți sincer la întrebarea din titlu. Dacă-mi dați un motiv credibil și care să nu implice egoismul, aveți tot respectul meu.

P.S. Am copil pentru că sunt egoistă și recunosc asta.

Etichete: ,

9 răspunsuri to "De ce ne dorim și facem copii?"

Eu mi-aş dori un copil pentru că mi se pare trist să trec prin lumea asta fără să las ceva în urmă. Da, e tot un motiv egoist.
Dar mă gândesc din ce în ce mai serios dacă ceea ce vreau eu este bine şi pentru viitoarea mea progenitură, dacă e o lume potrivită pentru copilul meu.
Şi tot din ce în ce mai serios mă gândesc că e la fel de bine să adopt unul decât să fac unul.

Pentru ca natura este smechera si a inventat niste chestii numite hormoni. Si ne ghidoneaza tare frumos cu hormonii astia, ca pe niste papusele. Ai facut 30 de ani, ia niste estrogen in plus ca sa inceapa sa iti ticaie ceasul. Esti barbat, ai peste 25, ia niste testostoron ca sa cauti un job mai bun ca sa iti permiti un copil. DE CE? Simplu, perpetuarea speciei.
A incerca sa raspunzi la aceasta intrebare e ca si cum ai incerca sa raspunzi la intrebarea „de ce iubesti”.

Eu nu mi-am dorit in mod special. A fost o intamplare si dc tot a fost sa fie si ne permiteam am zis hai ca daca mai stam ceva vreme si mai vedem lumea asta sucita nici ca mai facem unul. Eu una nu am pretentie fimiu sa stea dupa mine cand am sa fiu batrana sau sa ma ajute el. Eu zic ca de aia muncesc acum ca sa stau la batranete cu burta la soare.am insa cerinta sa fiu respectata de el. Atat

Mai grav e ca unii au o „turma” de copii si nu si-au dorit; iar altii (nu spun cine) is doresc si nu pot avea. 😦

Radu si adoptia e o alternativa. Puii aia mici nu au nici o vina ca adultii fac chestii idioate.

Nici n-am dat vina pe „pui” ci pe „aia” (parinti nu le poti spune) iresponsabili. ‘tu-i de dobitoci! (RaRo, scuze c-am refulat la tine pe blog.) Da, si adoptia e o alternativa, dar nu prea buna – o groaza de acte si teste birocratice de-ti vine sa-ti iei lumea-n cap. In plus de asta mama isi poate cere „puiul” pana la varsta de 18 ani. Cunosc un caz in care copilul a fost crescut pana la 16 ani jumate si apoi mama si l-a cerut inapoi, iar statul i l-a dat fara a clipi.

Pfuai, statul roman ar trebui impuscat sau idiotii care au votat legea adoptiilor in forma asta mai bine. In uk poti cere ca dosarul sa fie confidential asa ca pot sa caute degeneratii aia 1000 de ani ca nu le spune nimeni nimic. Faci puscarie pt incalcarea confidentialitatii datelor la minut.

Pai primul copil apare fie din egoismul parintilor, fie din greseala. la al doilea mai apare ideea ca primul sa nu fie singur. si nu ma refer numai la joaca ci si la sprijin reciproc cand cresc

Nu prea văd cum se potrivește asta la egoism: „pentru a avea cui lăsa moștenire bunurile acumulate“. Păi eu dacă mor acum mă doare-n … ce se întâmplă cu lucrurile mele. Dar dacă le dau la altcineva ăsta e altruism.

Am 22 de ani și nicio treabă cu copii, dar nu cred că e ceva egoist să vrei unul. În fond orice acțiune poate fi justificată ca o acțiune egoistă, adică dacă dai o mână de ajutor cuiva te-ai satisfăcut și pe tine pentru că îți place să ajuți oamenii și cei religioși cred că și vor fi răsplătiți de Dumnezeu.

Nu știu, dar cică facerea și creșterea unui copil implică anumite sacrificii… Poate trebuie puse în balanță cu beneficiile ca să zici categoric că e egoist.

Lasă un răspuns

