Eu sunt RaRo

Ca și cacofonie

Posted on: 20 Ianuarie 2011

Nu înțeleg de ce se feresc oamenii de cacofonii. Îs chiar drăguțe, mie-mi plac. Pentru a se evita cacofoniile, s-a inventat ca și – pe care eu refuz să-l folosesc, na! Adică și-ul ăla are rolul de-a despărți cele 2 c-uri deranjante pentru unele urechi ce se vor fine și cunoscătoare.

Problema apare la oamenii care vor să pară știutori într-ale gramaticii și ortografiei limbii române. Moment în care fac abuz de ca și: ca și formare profesională, ca și-n română, ca și mărime etc.

Scumpii mei, nu vă voi corecta dacă nu veți introduce ca și-ul ăla între toate cuvintele! O voi face atunci când veți abuza de el.

Etichete: , ,

4 răspunsuri to "Ca și cacofonie"

As vrea sa stiu parerea ta despre Ion Luca Caragiale, despre Biserica Catolica si despre tactica cavalariei? 😀

Pe Caragiale îl ador.
Despre biserică sper să scriu mult și urât într-o zi.
La tactici îi las pe alții.
Na, vezi ce serios ți-am răspuns (deși am văzut cacofoniile)? :))

Eu folosesc „precum” în loc de „ca şi” când vreau să evit o cacofonie. Şi pe mine mă zgârie pe timpane „ca şi”.

Mă enervează când alți impun ce este urât și frumos. Dacă nu zicem „ca calul“ pentru că ne gândim la caca, de ce nimeni n-are nimic cu cuvântul manipulare?

Lasă un răspuns

