Eu sunt RaRo

Bunăstare sau despre ce înseamnă „să o duci bine”

Posted on: 21 Ianuarie 2011

Doamnă pensionară, 65 de ani, studii superioare (plus post-universitare):

  • să ai casa ta, fără rate la bănci sau cu rate mici și pe termen scurt;
  • să ai 2 mașini – 1 el, 1 ea;
  • să ai un venit de minim 2000 euro/familie;
  • să-ți permiți concedii/excursii în afara României.

Domn, (în jur de) 40 de ani, liceu militar, plecat în UK de 10 ani:

  • am casă, am mașină;
  • îmi permit haine de firmă;
  • îmi permit, zilnic, o sticlă de Cola și o ciocolată pe masă.

Cele de mai sus sunt adevărate. Ea vorbește despre ce i-ar plăcea, el despre ce i se întâmplă.

Concluzii?

Etichete:

12 răspunsuri to "Bunăstare sau despre ce înseamnă „să o duci bine”"

Nu cred ca casa/masina este o chestie la care sa raportezi bunastarea.

Elvetia sta 80% in chirie pentru ca nu isi permit case si totusi nivelul de trai in Elvetia este cel mai ridicat din Europa.

bunastarea depinde de fiecare in parte si de varsta. eu una, studenta fiind, sunt multumita daca stau intr-o chirie unde am un oarecare comfort si daca din cand in cand imi mai cumpar cate ceva de imbracat (nu de alta da’ volumul meu nu e constant). fiind inca pe banii parintilor nu-mi permit sa visez la prea multe. probabil cand voi lucra pretentiile vor creste…
intr-adevar e o chestie sa ai casa ta. mai ales dupa ce te pensionezi. cand esti tanar altfel te muti dintr-un loc in altul (in multe cazuri de inchiriere dupa cativa ani terbuie sa-ti faci bagajele) dar la batranete e mai dificil

Pe mine m-au șocat diferențele dintre cei 2. Adică mă așteptam ca ce a zis ea, să zică el. Iar chestia cu Cola și ciocolata m-a dat pe spate. =))

Bunastare, in viziunea noastra (a mea si a sotului): venit mediu lunar 1300-1500 euro impreuna, nu avem rate, credite, carduri si alte asemenea, avem o masina, pe care o impartim, 2 apartamente (ce-i drept, mostenite, nu cumparate), o pisica extrem de rasfatata, ne imbracam, incaltam etc. cu gust si de buna calitate, ne permitem si sa mancam in oras si acasa, ne permitem sa ne plimbam (financiar, cu timpul e mai greu). Economisim cat mai mult (intre o treime si jumatate din venit) pentru ca vrem un bebe si vom avea nevoie de bani. Eu zic ca stam bine, chiar foarte bine, daca ne raportam la cei din jurul nostru, la oamenii obisnuiti.

Pai nu aveau cum sa spuna amandoi la fel ca el e plecat are alta mentalitate….Oarecum
Da ce ma dat pe mine gata e faptul ca tot roman a ramas in strafunduri: burta si aparentele date de haine. Ea e o romanca tipica sa stea la caldurica, cu destui de multi bani, munca cat mai putina si distractie cat incape.

Ea nu are bani. Trăiește oarecum la limită, din 2 pensii mizere. Cred că nu am dat eu destule detalii.

A si cola si cioco in uk sunt ca pufuletii si semintele in ro…. Fffffff ieftine 😉

Așa-i peste tot în străinătatea bogată. Așteptările ar fi ca la noi, că suntem mai săraci (săracii de noi), să avem alimentele și restul mai ieftine…

Da’ anuntul tau cum suna? 😛

=))
Promit să scriu ceva pe tema asta.

De abia astept… sa comentez! 🙂

Eu consider ca din momentul in care nu iti mai dramuiesti fiecare banut in parte si cand te duci la cumparaturi nu mai citesti toate preturile ci doar te intinzi si cumperi produsul, chestia asta se numeste bunastare.
Cum ziceam, nu tine nici de masina (care e un lux in tarile nordice din cauza taxelor) sau casa (lux pentru elvetieni tinand cont ca preturile au min 7 cifre) sau cine stie ce chestii majore. Bunastarea tine de viata de zi cu zi. Daca imi dramuiesc banii pe o saptamana ca sa imi cumpar o pereche de strampo atunci e o pb.

Lasă un răspuns

