Eu sunt RaRo

„Decât” să continuăm

Posted on: 21 Ianuarie 2011

Ce ziceam ieri despre decât, că aseară am fost crunt lovita de soartă(?!). Respectiv, am auzit-o pe copila mea de 3 ani și câteva (puține) luni, zicându-i tatălui ei (la fel de șocat de cele auzite): decât am făcut baie.

Și-atunci? Să nu mă enervez? Nu pe copil, n-are nici o vină și mi-e greu să-i explic – ținând cont de vârsta fragedă – cum e cu circumstanțialele opozitionale, comparative și de exceptie. Ci pe toți imbecilii și analfabeții care nu știu să vorbească sau să pună mâna pe un DEX când au o nelămurire.

Aloooo, doamnelor și domnilor în cauză: daca n-aveți câteva sute de lei noi să vă cumpărați un DEX tipărit (e și greu de răsfoit), îl aveți la dispoziție pe cel on-line.

Cum de aveți în CV „avansat” la limba engleză – citit, vorbit și scris – dacă românește nu știți bine? Huuuoooo, vorba unora!

Uite că eu nu vorbesc engleză avansat, nici măcar bine. Nu le știu pe toate, dar nu mi-e frică de cărți și de google (care e bun și la altceva în afară de-a găsi filmulețe și poze haioase). Pe bune, nu mușcă – nici una, nici alta.

P.S. Mai acum cîteva luni am auzit în parc niște fetițe (4-5-6 ani) cu decât aia și decât cealaltă. Recunosc, m-au „amuzat” și îngrijorat. Uitasem, însă, de ele.

Etichete: ,

6 răspunsuri to "„Decât” să continuăm"

E clar. O sa ajungem minoritatea gramaticii romane in curand. O sa ne zica hoooooo ei noua. Si ca sa inchei apoteotic: offff viata meaaaa 😦

tin minte ca la gradinita (acum mai bine de doua decenii) toate educatoarele si femeile de serviciu vorbeau cu „fa”. toti colegii de la gradinita vorbeau si ei cu fa (ca asta auzeau). si la un moment dat am zis si eu acasa fa. a facut mama o criza de nervi de nu am mai indraznit sa pronunt cuvantul ala nici macar atunci cand nu era de fata.

se pare ca vremile trece, dar problemele ramane!

La cât de îndârjiți suntem noi (eu și al meu bărbat) cu „decât”, au ajuns prietenii să glumească pe seama noastră acum. 😛

Ar fi trebuit s-o corectezi ca nu cumva sa creada ca exprimarea ei a fost buna; asa sa faci de fiecare data cand greseste.

Am comis imprudenta de a incerca sa corectez, politicos si fara ifose de Grigore-stie-tot, pe cineva dupa ce tocmai reusise sa introduca in aceeasi fraza acest nesuferit „decat” de 3-4 ori. Raspuns: „Auzi, mai citeste si tu inainte sa te dai rotunda, au scos astia acuma si-o revista de oameni destepti si tot cu decat ii spune”. Decat un raspuns ca asta si te calmeaza rapid! 😐

Pot spune decât :=)), =)), =))

Lasă un răspuns

