Eu sunt RaRo

Cele 9

Posted on: 25 Ianuarie 2011

Pentru că tot zicea Denisa că vrea și ea unul și pentru că mereu auzim/citim despre cât de minunate sunt lunile de sarcină – plus cât de frumoase-s femeile însărcinate – m-am gândit să dărâm nițel mitul.

Cele care au deja copii știu. Chiar dacă au avut parte de sarcini ușoare. Bărbații tați știu și ei.

Întrebarea rămâne: de ce sunt minunate și magice cele 9 luni (de amenoree)?

  • Pentru că te îngrași ca o purcică? E mult prea chinuitoare încercarea  – de după – de-a slăbi.
  • Pentru că te umpli de celulită? Asta dacă ai fost fericită să nu ai și înainte?
  • Pentru că apar vergeturile pe abdomen, coapse și sâni?
  • Pentru că trăiești o greață continuă – te trezești și te culci cu grețuri?
  • Pentru că poftești la tot ce mișcă și ce nu mișcă?
  • Pentru că ți se umflă picioarele și dau pe dinafară precum aluatul pus la dospit?
  • Pentru că îți apar pete pe față – unde-i mult-lăudata „strălucire” a femeii însărcinate?
  • Pentru că urinezi des – mai ales noaptea, când somnul ar trebui să fie dulce?
  • Pentru că nu mai dormi bine noaptea – burtă mare și incomodă, picioarele copilului în coaste?
  • Pentru că hormonii o iau razna și ești mai mereu ciufută – numai tu ai dreptate?

De vergeturi și pete pe față am scăpat, de restu’ nu.

Cel mai plăcut și bun lucru din timpul unei sarcini e că există posibilitatea (nu știu procente) să ai un apetit sexual cu mult peste cel „normal”. Doar să te mai placă bărbatul așa „balonată” cum ești…

Femeile care nu vor să treacă prin așa ceva, adică femeile care nu-și doresc copii din fix motivul ăsta, pot fi considerate, cumva, egoiste?!

Etichete: ,

23 răspunsuri to "Cele 9"

My comment is: no comment.

uh anul asta intentionez sa fac un copil si daca mai citesc multe despre acest subiect o sa ma ia groaza. cu cat stiu mai putin, cu atat mai bine.

Partea buna e că cele 9 trec. Problema e ce urmează. Eu aș fi vrut să știu ce mă așteaptă. Si nu de la persoane care au tendința de a idealiza tot. :))

1. Daca nu erai dinainte genul slab este foarte greu de scapi de kg. Eu inca ma mult cu ultimele 5 si nu reusesc deloc. Si, va rog, sa nu mai aud de mitul ca alaptarea slabeste ca pe bune va dau in cap cu tastatura 😀
2. Am avut noroc, nici celulita, nici vergeturi
3. Vezi 2
4. Am vomitat si de 5 ori pe zi, aveam pungi pe oriunde, eram intr-un stres continuu sa nu vomit in poala la cineva. Primul trimestru a reprezentat cele ami groaznice 4 luni din viata mea (m-a tinut vomitatul pana aproape de luna 5)
5. Nu am avut pofte, nu de alta, dar nu stateau in stomac. Iar dupa 4 luni de vomat deja ma obisnuisem sa mananc decent.
6. Mi-a crescut pantoful cu un numar, dar nu am retinut apa. Dar eu nu retin apa deloc in general.
7. Nu mi-au aparut pete, ba chiar tenul mi s-a curatat. Aici recunosc ca sarcina a fost benefica pentru ca am ramas cu tenul asa si dupa nastere. Daca stiam eu ca asta e solutia pentru ten acneic nu mai dadeam cu sutele de eur pe creme 🙂
8. Parca nici o toaleta nu era suficient de aproape…
9. Ultimele 2 saptamani sunt foarte dificile… Nu dormi aproape deloc
10. Nu am fost ciufuta deloc, doar foarte moale.

La cele de mai sus mai adaug ca aveam caderi de tensiune si daca nu era prin preajma un scaun ma adunai de pe jos.
In plus bebe era foarte in interior, am avut o burta mica, la 8 luni lumea zicea ca sunt in 6 :), ca urmare era toata pe plamanii si stomacul meu. Nu puteam sa respir, visam noaptea ca intra hotii in casa si ma sufoaca cu perna :D.

Si in ciuda a celor expuse sunt gata pentru inca unul, pentru ca asa cum zice si Raro timpul trece, chiar daca extrem de incet, doar ca asigurarea medicala nu e gata pentru ca imi expira contractul si inca nu stiu daca se reinoieste.

Pai e simplu…:):)

1.Daca nu mananci ca o purcica,nu devii cat una…:)
2.Celulita are legatura cu nr 1 si cu faptul ca trebuie miscare mamicilor,miscare…:)
3.Pentru ele exista creme,daca nu ai bani de ele,iei ulei de masline si vit.E si te ungi cu el pana nu mai poti….ei,si daca si mama ta si bunica ta au avut,e genetic…impaca-te cu ideea ca vei fii vargata pe viata(si fara sarcina ai fii fost,daca nu respecti nr.1):D:D
4.Greata…ei…aici am fost campioana…:)…pana la perfuzii…:):)
Singura sansa e sa eviti bucataria,sa mananci fructe si legume si alte chestii care nu miros „a gatit”-acu depinde de la sarcina la sarcina…:):P
5.Poftele au solutii…te hranesti variat,ca sa nu ai carente si nu mai asculti toate babele care iti baga in cap ca ai pofte,ca sa te faca butoi…
6.Daca nu ai probleme cu greutatea(adica nr.1…iar….)prin urmare nu vei avea dereglari si „umflaturi”
7.Pete?Care pete?:):)Eu am avut stralucirea…:D
Sincer…cred ca asta iar tine de ce magarii bagi in stomac…:)
8.Urinarea…ei na…acu chestiile faine se fac cu truda…:):)
9.Pernele puse printre picioare si in alte locuri…usureaza mult somnul:)
10.Si ce daca?Macar odata o sa ai motiv sa fii irationala si sa dai vina pe hormoni…:) e chiar funny…:D:D

Pana la urma,cred ca totul se rezuma la lipsa de informare si prejudecati bagate in cap de strabune…

Hehe Carmen, asta e jumatatea plina a paharului 🙂

Dar sa stii ca eu am luat putin (am pierdut vreo 5 kile la inceput :D) si tot a ramas ceva la urma de dat jos. Acum depinde si la ce greutate te simti tu bine. Ar fi absurd sa zici ca nu ramai cu ceva kg dupa… Ar fi absurd sa ai pretentia sa fii blana ca inainte…

Greata, cum zici si tu, depinde de la sarcina la sarcina, eu nu puteam sa mananc fructe si legume deloc. De fapt eu vomitam si de la apa :D.

Nr la pantof nu tine de cat mananci, e acelasi lucru ca si cu dioptriile, poate creste sau nu.

Nu e funny sa fii irationala intr-un mediu care cere sa fii rationala. Crede-ma ca nu e funny sa te pierzi cu firea cand tii o prezentare in fata a 50 de barbati :D.

Uite ca mi-am adus aminte de chestia asta, cand trebuia sa tin o prezentare si laptopul care proiecta era un Mac si m-am pierdut in optiuni. La momentul respectiv imi venea sa intru in pamant, ma inrosisem toata. M-am pierdut cu firea… Cred ca eram prin 6 luni. Rad acum cand imi aduc aminte, dar atunci…

Ideea e ca sa nu te astepti sa fie totul roz in sarcina, ca nu este, dar nici sa nu le iei ca pe capat de lume.

Azi scriu numai cu greseli de gramatica si ortografie…
Rusine mie 🙂

Si eu am slabit primele 3 luni,ca si tine,nici apa nu puteam sa beau fara sa imi fie rau…:)Iar de mancare gatita…numai gandul la ea ma ucidea!:)Am supravietuit cu alune,biscuiti simpli si banane:)
Si vitamine…:):)
Am luat 13 kg in greutate,dupa o saptamana 11 erau deja jos!!!(pe bune,eram socata,probabil ca si cezariana a contribuit,eram tare slabita si amarata…:):)

La irationala ma refeream acasa…stiu cum e…in public e nasol raaau…am avut si eu momentele mele…:)

Nu e roz,dar nici viata nu e numai roz,ca esti insarcinata,ca nu…ideea e ca trebuie sa fii optimista,daca chiar vrei un copil…si eu mai vreau o fetita,da mi-e frica,groaza si mila(de mine,na…am dat in egoism…:):)
Adevarul e ca nu e momentul inca…:):)

În general mănânc ca o purcică, dar am avantajul că nu se vede. În timpul sarcinii s-a văzut și din motive medicale – stat la pat.
Unele creme chiar nu au efect. La cele pentru vergeturi mă refer. Stiu mame care, cu toate cremele cumpărate și folosite, au rămas cu urme adânci.
Pentru picioarele umflate (nu zilnic) a fost de vina apa reținută (fără să abuzez de sare) și căldura din vara lui 2007, nu mâncarea.
Nici o pernă nu mi-a ușurat somnul.
Concluzionând: știu că se poate mai rău, știu că se poate și mai bine. Dar sarcina nu e un lucru tocmai plăcut. Aș mai vrea un copil, însă mă îngrozește sarcina. Nu nașterea (care nu e plăcută), nu orăcăielile și nopțile nedormite, nu „problemele” de după. 🙂

Daca ar fi legale mamele surogat in Europa pe bune ca as apela la una. Cam asta e impresia mea generala despre sarcina :D.

Eu chiar as vrea sa treaca sotia mea prin toate astea; nu singura ci cu mine alaturi evident. 😛 Dar, din pacate, cred ca nu va fi posibil… 😦 Bine, nu disperam, ci incercam sa fim optimisti folosind „procesul tehnologic” pentru a fi cat mai apropriati. 🙂
Nici nu stiu daca am facut bine ca am comentat la postu’ asta… asa m-am bagat in gura lupoaicelor de unul singur. :mrgreen:

Eu am mancat 6 luni pufuleti si bake rolls atat
pentru ca nici apa nu o suportam si am ramas cu 30 kg in plus iar miscare a facut pana la 7 luni cand nu mi-a mai permis elefantu de fimiu ca era prea dezvoltat si burta prea mare asa ca nu e neaparat cat bagi in tine. E asa cum vrea corpul tau. Cum naiba ai scapat Ra de vergituri ca eu cu masajele lu peste si cremele cat jum de salariu pe sapt si nu vad nici o speranta. Denisa nu te speria o femeie care naste de doua ori nu are aceeiasi sarcina apai doua femei diferite. Noi oricum iti tinem pumnii sunt convinsa ca ai sa ne informezi la momentul oportun. A si sa nu uit carceii care m-au chinuit ultimele doua luni ca pe christos. Da pana la urma am nascut un copil sanatos si la intrebarea as mai face-o odata raspunsul e clar NU.

Am uitat de cireasa de pe tort 😀
Am facut alergie (adica vomam instant cand simteam mirosul) la orice pasta de dinti normala, abia puteam sa ma spal cu cea de copii. O perioada m-am spalat doar cu apa, ca doar asta mergea.

Acelasi lucru la balsamul de rufe de intr-o zi a trebuit sa respal TOT, absolut tot din casa.

Dupa nastere am scapat de alergia la pasta de dinti, dar nu de cea la mirosul ala specific de balsam de rufe. Si acum cand mai gasesc cate o rufa ascunsa bine, care mi-a scapat, ma apuca greturile.

Am crezut ca doar eu am ramas cu „sechele”:D:D
Nici eu nu suport balsamul(acela care il foloseam atunci)nici detergentul,sapunul,samponul,inclusiv deodorantul…:D
Unii zic ca fac fite,da pe bune,mi-e rau de mor si acu de la ele…

Super haios articolul. Tin minte ca atunci cand eram gravida si ma prelingeam pe toate treptele si coboram din metrou si din autobuz la fiecare statie si ma asezam pe toate bordurile, multe femei ziceau ca ele au avut o sarcina ca la carte. Si ma intrebam si eu ce-o fi insemnand aia sarcina ca la carte, ca eu oriunde deschideam cartile despre sarcina scria numai despre „neplacerile” sarcinii. Asa ca am scris si eu un articol pe blog cu alfabetul neplacerilor in sarcina, sa vad cate am bifat din toate. Din pacate, destule 😀

http://laurafrunza.com/2008/09/23/alfabetul-celor-noua-luni/

🙂

Uite ca mi-ai adus aminte de hemoroizi 😀
Eu am facut de la impins, dar se vindeca repede cu creme speciale.

După ce am citit la tine, eu am avut o sarcină ușoară…

Alina, eu am facut hemoroizi dupa nastere, urat a mai fost, eram disperata 😦 Si sarcina a fost grea tare, am stat si in spital cu perfuzii, am nenorocit baia unui tren si am fost data jos la Tecuci (pe ruta Bucuresti-Iasi) si internata la spitalul de acolo (nu va spun cum arata) si asa mai departe. Deocamdata nu mai am curaj sa mai fac unul, mai trebuie sa treaca timp sa uit.

Te inteleg foarte bine ca nu esti inca pregatita pentru inca un copil, eu care am avut sarcina mai usoara ca a ta si inca nu ma simt.
Dar sper ca intr-un viitor nu foarte departat sa trec peste temerile astea.

Lasă un răspuns

