Eu sunt RaRo

După lobotomie

Posted on: 10 Februarie 2011

Când am auzit-o pe bunica – bătrână si aproape senilă – acum câțiva ani zicând Bunul Dumnezeu și cu Maica Domnului mi-au mărit pensia, n-am protestat. Am lăsat-o cu ale ei. Mi se părea inuman să o contrazic, să-i zdruncin credința și liniștea. Ori să-i vorbesc despre guvernarea PNL și interese politice.

Deși provin dintr-o familie religioasă – nu habotnică, de mine nu s-a prins. Ok, eu sunt atee și nu mă interesează dacă tu crezi în Dumnezeu ori Allah. Nu voi încerca să te conving că nu există Dumnezeu. Dar nu încerca nici tu să mă convingi de existența sfinților. Și de puterea lui Dumnezeu, de voia lui și ce mai propovăduiește biserica.

Sunt conștientă că majoritatea oamenilor au nevoie să creadă în ceva, într-o forță supranaturală și atotputernică care se joacă cu destinele lor. E mai ușor să accepți un eșec sau să-ți „accepți” neputința spunând așa a fost voia Domnului. Ori să speri în miracole – leneș și fără chef fiind – dacă bagi bani în buzunarele largi ale sutanelor popilor. Mai e de zis că oamenii devin credincioși când le ajunge cuțitul la os.

Cum spuneam, îi înțeleg – oarecum – pe cei în vârstă care cred în una-alta și țin toate posturile.  Le las cu ale lor și pe tutele care „susțin” că Dumnezeu le-a dat bărbat bun și viață fericită ori că – am mai scris asta – Dumnezeu le-a dat copil. Îmi mușc deseori limba, deși îmi vine să le explic, pe înțelesul lor, prin ce „proces” – deloc complicat – au ajuns mame.

Asta e una, pot trece peste. Dar când aud tâmpite fără minte – că asta sunt – vorbind de vrăji și de exorcizare, îmi vine să le iau de păr. O fac la modul: sigur e ceva în neregulă cu tine, ți s-au făcut vraji, de asta îți merge așa rău; trebuie să mergi la exorcizare:

Îți sugerez să mergi să găsești un preot care face exorcizări, și să îți citească moliftele Sf Vasile cel Mare, să îți dea un canon pe care să îl respecți cu sfințenie și să-l convingi să vină să-ți sfințească și casa. Nu orice preot exorcizează însa unul tot ai să găsești.
Se înrăutățesc lucrurile după ce mergi la biserica pt că și „partea adversă” reacționează, să te determine să renunți. Însă dacă te ții tare, până la urmă ți se va schimba viața în bine.
Vezi ce mănăstiri ai la îndemînă, caută un preot cu experiență, și povestește-i cu sinceritate absolut totul. Te va ajuta, cu siguranță, dar va trebui să lupți și tu.
Nu faci asta numai pentru tine, ci și pentru copii, și vă va prinde bine.


Etichete: ,

4 răspunsuri to "După lobotomie"

Ha ha ha ha ha ha scuze dar am ras cu lacrimi mai ales la aia cu partea adversa reactioneaza. Tb sa fii tareeee cretina

Nu stiu daca e de ras sau de plans.
Mi se pare foarte grav ca la momentul actual Romania este in „Dark ages” in ceea ce priveste religia.

Mie mi se pare stupid că cei „oropsiți” își pun speranțele în existența lui dumnezeu și o fac doar atunci când nu mai pot.

Sau când uită de cine i-a ajutat cu adevărat și îl mulțumesc lui Dumnezeu.

Lasă un răspuns

