Eu sunt RaRo

Diminutivașele atacă

Posted on: 22 Februarie 2011

Să zicem că nu am nimic împotrivă să-i vorbești copilului de păpică, căcuță, ciorbiță și alte cele. Hai să zicem că-mi deranjează rău urechile pampersel. Și încă unele. Dar doar să zicem.

Să zicem, iarăși, că m-am obișnuit cu toți cerșetorii de voturi de pe facebook, cu schimbul de voturi, cu spam-ul aferent. Dar există o treabă pe care n-o pot înțelege: dacă vrei să te votez eu, adultul, și nu un bebeluș/bebelici/bebelică/bebeluț, de ce nu mi-o ceri normal?

Poate, totuși, vreun adulțel se va încumeta să-i dea un votic…

13 răspunsuri to "Diminutivașele atacă"

Ce penibil este să auzi pe cineva vorbind așa, parcă zgârie tot „creierașul” :)) Aici cred că mai intră și ăia care în loc să spună „vreau să mănânc” zic „vreau să pap”. Felicitări pentru acest articol. 🙂

Papa in loc de mancare este absolut normal, pentru ca un copil mic poate pronunta mult mai usor papa decat mancare.

Deci inainte de a judeca sa rumegam putin informatia.

Da, Alina, papa e ok la un copil mic. Dar păpică se pronunță mult mai greu. Și pampersel. Și căcuță. E mai simplu caca. 😛

Nu folosesc pampersel pentru ca la noi nu se zice la scutec pampers, ci se zice scutec:) deci scutecel.
Vezi, de aia zic eu cacacila, si nu cacuta, l este mai usor de pronuntat decat tz.

Dupa cum am zis sunt micuta si in ochii celorlalti dragalasa,atat de dragalasa incat s-ar intinde sa-mi ciupeasca obrajii le simt gestul in priviri, nu asta ma deranjeaza,ci diminitivul cu care mi se adreseaza: Roxanel.Dejeaba incerc sa le explic ca ma apropii de 30 de ani,dejeaba spun ca sunt ditamai femeia ce-a renuntat la lopatica si papusica,ei nu si nu Roxanel pe mai departe.
Ultima oara cand m-am lovit de Roxanel a fost la inceputul relatiei mele actuale,dar l-am privit in ochi si i-am spus. „Ori cu mine ori cu ea,cu amandoua nu se poate pentru ca te acuz de pedofilie.”

Nu sunt,insa un caz singular,daca ma uit in jur toata lumea e bolnava de diminutive,parca suntem o tara de liliputani.Diminutivul pentru unii se confunda cu alintul,pentru mine cu neputinta de-a da forta cuvintelor,dar poate-s io defecta.

Mai facut curios… Cat de „micuta” esti? 🙂

Ptiu! Drace mi-ai mancat o liniut(z)a… corect ar fi fost: „M-ai facut curios… Cat de “micuta” esti? :)” 😀

Daca stau sa ma gandesc si eu folosesc diminutive: laptic, papic, scutecel :).
Dar uite ca la kk sunt pe invers, nu zic kkt, zic cacacila :D.

E ok sa le folosesti,atata timp cat copilul stie si cuvantul corect,si nu abuzezi de ele,mai ales in discutia cu ceilalti…

Decat aia care la fiecare al 2-lea cuvant injura,mai bine alinturi frumusele…:):)

Na,va pupic dulcic…:D 😀

Eu nu le folosesc pt ca am impresia ca ii fac o defavoare lui fimiu si il si confuzez cu atatea cuv inutile dar sa zicem ca se accepta pana la un punct sa vb cu copii in limbaj mai scurt si mai facil dar cand ajungi sa vb cu adultii asa mai ales cu celelalte mamici eu zic ca ai o problema.

De ce te sâcâie diminutivele? Poftim o ceșcuță de pisicuță, poate te vindecă. http://i.imgur.com/b7CXe.jpg ^_^ Sau poate două că pare grav. http://i.imgur.com/fZw9q.jpg

Dacă nici asta nu merge trebuie un castronel întreguț de pisicuțe: http://i.imgur.com/a5tml.jpg .

Hai că nu ești sănătos. =))

Lasă un răspuns

