Eu sunt RaRo

Nu mai sunt ce-am fost odată

Posted on: 5 Martie 2011

Acum 2 ani eram „into computers”, acum sunt mămică full time, vorbesc și lucrez cu scutece și portbebe-uri. Acum 2 ani mergeam la conferințe pentru a afla noile tendințe în online, acum merg la clubul textiliștilor, în parc sau la cursuri de dezvoltare personală prin artă pentru mame și copii.


Asta scrie o mamă pe site-ul ei. O mamă full-time mândră de asta. Ce nu înțeleg eu – și am scris deja despre asta la Denisa – e de ce, după ce ai unul sau mai mulți copii, viața ta se rezumă doar la asta.

E-adevărat că prioritățile se schimbă. E-adevărat că ar trebui să devii mai responsabil/ă. Dar viața nu se termină aici. Restul persoanelor care au făcut parte din viața ta anterioară n-au murit/dispărut subit.

De ce mama mă-sii, dacă ai copil, uiți că ești femeie, uiți că ai prieteni, uiți tot ce-ți plăcea înainte?

Nu știu cum e mama în cauză, n-o cunosc, dar m-au frapat cele spuse cu un soi de mândrie: „acum sunt mamă”. Adică cum? Pisica, după ce fată, își pierde instinctul de vânător pentru că e mamă? Nu-și mai linge lăbuțele? Nu-i mai plac plimbările pe acoperiș?

Etichete: ,

16 răspunsuri to "Nu mai sunt ce-am fost odată"

Femeia si-a gasit alta pasiune din care scoate si bani. In fine, sa zicem ca cu asta sunt de acord.

Parerea mea ca si-a gresit vocatia de la inceput.
Ce ma deranjeaza pe mine este pierderea de vreme dinainte. Adica faci 4-5 ani de facultate ca sa descoperi ca preferi sa fii mamica. Pai nu era mai simplu daca facea copilul de la 18 ani si avea acum 10 ani de fericire in spate? Si nici nu mai cheltuia banii statului pe facultate, poate in locul ei unul facea facultatea si chiar profesa.

In plus prima fraza implica ca cele 2 se exclud: into computers si mama.
Nasoala treaba atunci, tinand cont de meseria de programator pe care o am 🙂

Apropo, nu e frumos sa citezi si sa nu zici sursa 😉

Si peste 12 ani?parca o aud ” eu care am investit timp,dragoste,grija in educatia lui,eu care mi-am sacrificat cariera,tineretea,eu care..si care…dar acum nu primesc decat atat din partea copilului meu.Unde am gresit?”

Ei, asta e poveste lungă și spinoasă. Despre cum așteaptă părinții recunoștința copiilor pentru ca le-au dat viață ori pentru că le-au dat mâncare bună și nu cartofi….
Mă bate gândul – și lenea – să scriu ceva pe tema asta.

Trebuie să fiu de acord cu Alina. Frumos e să ştim sursa. 😀

Alina o știe de ieri. 😀

Cel mai simplu e sa dai citatul pe google 😉

[…] tot ziceam de alții, să povestesc nițel și de […]

well, in primul rand cand copiezi deva de pe un site bagi si tu un link cu sursa. Se numeste copywright si e o chestie extrem de serioasa. In al doilea rand, o sa vezi tu cum e cand o sa ai propra extensie numita copil.

Mama in cauza e foarte ok, de altfel, si-a deschis si o afacere proprie, asta fiind si motivul pentru care se si afla intre port bebe-uri si scutece, iar copilul ei e inca foarte mic.

Apoi, dupa ce procreezi, ai atatea pe cap incat descoperi ca de fapt da,e sti femeie si le cam duci pe toate, ceea ce nu-ti doresc si tie. Sau poate ar trbeui sa iti doresc, tocmai sa poti intelege si tu cum e treaba cu feminitatea dupa nastere? Adica de ce as inceta sa fiu femeie dupa ce am nascut ma rog?

Alina, copiii se inteleg foarte bine cu IT-ul, o sa ramai surprinsa. Eu am un specimen care-mi foloseste smartphone=ul mai bine ca it-stul de tac’su (ala se simte bine cu mousi, pc-uri, hardware greu, nu asa), mai are putin si ajunge la fel de rafinata ca it-sta de ma-sa.

„Se numeste copywright si e o chestie extrem de serioasa.“

Cred că vrei să zici „copyright“, dar nu-i nevoie să folosești termenul ăla pentru că avem și noi o limbă. Se zice „drept de autor“ pe-aici. Dar nu-i nicio problemă aici pentru că nu și-a însușit opera altcuiva și cel mai important, e doar o parte din text. Dacă n-ar fi așa nu ar exista cărți de critică literară și situri ca IMDB.

„In al doilea rand, o sa vezi tu cum e cand o sa ai propra extensie numita copil. “

Are.

Revin: alina, schimbarile inc ariera sunta sa de comune, de altfel sunt convinsa ca pregatirea de programator ii va ami folosi multa vreme de acum inainte si a ajutat-o sa devina ceea ce este. Viata e mult mai mult decat linii de cod.

Raro, daca esti barbat, scuza-mi urarile, nu pot decat sa-ti doresc o femeie care sa-ti faca copii sanatosi si sa te faca sa pui osu la treaba in gospodarie suficient timp ca ei sa-i ramana timp sa fie si femeie in acceptiunea pe care folosesti tu in articol. :D:D:D

Zoozie, sunt femeie și am deja copil. 😉 Se presupune că știu cum e cu feminitatea după naștere.
Ideea articolului, pentru cine n-a înțeles încă, e „de ce uită femeile cum erau înainte?”. Nașterea nu e lobotomie. Totuși.

Mda, sunt, in Romania. Cand facultatea de A&C scoate 800 de absolventi pe an dintre care doar primii 150 stiu cu ce se mananca calculatoarele, atunci e normal sa iti schimbi domeniul…

Hai ca cu liniile de cod ai fost cu adevarat profunda. Sa inteleg ca viata inseamna port-bebe si wrap si whatever si pentru ca mie imi plac liniile de cod mi-am ratat profund cariera de femeie si mama?

Eu raman la parerea initiala. Si-a ratat prima cariera, asta este, nu a stiut sa aleaga, mai ales ca A&C nu este o facultate banala, daca asta a facut.

Nu as merge pana la asemenea judecati de valoare, in fond vorbim de cineva care isi face prezenta in online, nu de cineva pe care il cunoastem eprsonal, in online lucrurile sunt distorsionate. Poate chiar inca lucreaza si in programare, de ce nu ar combina utilul cu placutul? Mie personal imi place abordarea ei de mor si daca nu m-ar presa niste chestii care nu pot fi deloc amanate si impun niste castiguri constante as aborda lejer activitatea de WAHM.

Personal, nu-mi place abordarea ei… Dar asta, fiecare cu placerile lui.

Lasă un răspuns

