Eu sunt RaRo

Vream, voiam și vroeam

Posted on: 7 Martie 2011

Fără să fac „pă dășteapta” – dar am verificat, toate cele 3 forme sunt corecte. Adică există verbele a vrea, a voi și – știu, pare ciudat – a vroi.

A vroi este o formă hibridă (din a vrea și a voi) și rar folosită. Totuși, atunci când e folosit, nu prea se nimerește forma corectă. Ca să nu o lungim prea mult: nu este corect eu vroiam, ci eu vroeam. Asta la imperfect. Pentru că, am remarcat, la imperfect se folosește cel mai des și, evident, greșit. Dacă vă interesează cum se conjugă a vroi la toate timpurile, click aici.

Etichete: ,

4 răspunsuri to "Vream, voiam și vroeam"

Nici eu nu ii spuport pe cei cu „AIBE” „AIVE” „AIVA” etc.. Unul nu il aud spunand corect SA AIBA de la verbul A AVEA. Dar in fine..

Asta chiar nu stiam! 🙂

Nici eu nu știam până să verific. Știam doar că nu e corect „vroiam”.

Şi eu folosesc cel mai des „vroiam” deşi ştiu că e incorect. Aşa îmi vine. Habar nu aveam că „vroeam” e corectă. Ştiam doar de „vream” şi „voiam”. Învăţ lucruri noi. :mrgreen:

Lasă un răspuns

