Eu sunt RaRo

Și totuși există comercianți

Posted on: 18 Martie 2011

Comercianți în adevăratul sens al cuvântului, adică așa cum ne-am dori să fie toți.

Din cauza celor 2 oameni despre care vă voi povesti pe scurt, pot zice sincer „știu de ce revin” – fără legătură cu sloganul hipermarket-ului Cora.

Primul e un nene care are o terasa-restaurant în 2 Mai – satul de la malul mării noastre. Îl cheamă Raj, e mai colorat și am ajuns la el – prima oară – prin 2003.

De ce revenim? Pentru că știe să ofere. Știe să ghicească. Știe că un rahat pe băț oferit „din partea casei” fidelizează și el nu sărăcește. Plus că are o pălincă… Bună-bună-bună. Și e pe post de antreu „din partea casei” pentru clienții vechi. Iar dacă vrei clătite și nu sunt pe meniu, se rezolvă. Totul se rezolvă. Cred că e singura terasă de pe litoral unde nu iei țeapă dacă vrei să mănânci pește.

Și, uite-așa, mi s-a făcut dor de mare și de soare…

A doua e o tanti precupeață. De-aia de cumpără la 4-5 dimineața marfă de la țărani și o vinde cu ceva adaos într-o mini-piață dintre blocuri.

De ce revin? Pentru că îmi alege marfa – și nu doar mie. Cele mai coapte roșii, cei mai tari castraveți, cel mai verde pătrunjel etc. Decât să plătesc cu 1-2 lei mai puțin la piață și să găsesc acasă jumătate din legume bune de aruncat, mai bine îi dau ei un pic mai mult și am marfă de calitate.

Cică dă și pe datorie – eu nu știu, n-a fost cazul.

Azi mi-a făcut o surpriză frumoasă. Voiam, printre altele, castraveți. Cum mai avea vreo 5-6 și erau de ieri – după spusele ei – mi i-a făcut cadou. N-ar fi fost o problemă să-i plătesc 3-4 lei pentru ei. Dar așa a vrut.

No, cam atât despre 2 oameni care au priceput că nu se îmbogățesc dacă iau pielea de pe om o dată, ci e mai bine dacă omul ăla mulțumit revine.

1 Response to "Și totuși există comercianți"

Hehehe, vroiam sa scriu si eu despre ce inseamna o piata in Franta.
De ex, ultima oara cand am fost am primit 2 avocado pentru ca luasem mai multe legume de la aceeasi taraba.
Iar la paine, pentru ca painea era putin mai mica decat celelalte mi-a lasat la pret.
Si nu e taraba care daca iei mai multe legume sa nu iti dea si niste patrunjel pe langa.

Lasă un răspuns

