Eu sunt RaRo

Urzici urzicătoare

Posted on: 22 Martie 2011

Ieri am fost la piață. Piață pe bune, adică locul unde țăranii agricultori – plus restul comercianților – își etalează și vând marfa. Aveam nevoie de diverse și am fost asaltată – la propriu – de toți cei care vindeau urzici.

Bine, mai erau și vânzătorii de spanac, dar parcă mai puțin agresivi. Prin toată piața se auzeau voci țiuitoare care strigau „Avem urziiiciiiii! Urzici proaspeeeeteeeeee!”.

Una bucată precupeață s-a simțit jignită când – după ce mă „fugărise” printre tarabe insistând – a aflat că nu servesc așa ceva. „Da’ de ce? Sunt bune…”

Or fi bune, deși nu înțeleg cum, dar eu nu vreau. Ce e bun la niște chestii care se fleoșcăie în timpul preparării? Ce e plăcut în a te umple de bășicături dacă pui mână pe niște amărâte de frunze?

A, zice lumea că au vitamine? Minerale? Sunt o căruță de alte chestii comestibile pline de minerale și vitamine. De ce-aș mânca urzici? De ce m-aș urzica de bunăvoie și fără a fi masochistă? Trece reumatismul – cum zice poporul – pe care nu-l am?

Câââh! Nu! Chiar nu înțeleg cum unii oameni pot saliva de poftă la vederea urzicilor.

Spuneți și voi, ce e așa apetisant la o chestie verde cu aspect de vomă?!

Etichete: , ,

12 răspunsuri to "Urzici urzicătoare"

wow, ce idee buna! O sa ies si eu dupa amiaza la cules de urzici! 🙂

Tu vrei să-mi faci în ciudă? :))

hmmm, dar cat sunt de bune! 😀 dar gusturile nu se discuta, oricum.

stiu ca acum cativa ani am vazut un experiment la tv unde copiilor li s-au dat doua tipuri de ketchup. unul verde si unul rosu. si fara exceptie l-au ales pe cel verde. desi erau practic identice, numai culoarea difera.

probabil ca verdele ne inspira siguranta. in general plantele otravitoare au culori puternice, asa ca cine stie ce traume preistorice au ramas in adn-ul nostru.

Treaba cu urzicile sta – cred – in felul urmator: contin fier. Mai mult decat spanacul si mai ieftin decat ficatul. In plus e cam unica sursa de fier abundenta in perioada asta. Spanacul e inca timpuriu. Ștevia nici nu viseaza sa vada lumina soarelui pana in iunie (in plus in foarte multe zone nici nu e comercializata si poate nici utilizata). Deci da, urzicile ie bune.

eu as manca urzici 24 din 24.la fel as manca spanac 23 din 23.daca sti sa le gatesti poti sa le faci in asa fel incat sa nu arate a boratura.mie la faza asta cu urzicile mi-ai facut o pooooofta.imi plac ptr ca imi plac :)).ce mi se pare mie boratura si toata lumea adora sunt…mucenicii aia cu zeama si nuci pisate(a ce citi s nu sh).

Offf, dacă m-a mâncat… :)) Deci îs singura alergică.

Nu esti singura,mai e si sotul…dar el e alergic pe bune…adica ii plac,dar are probleme de la ele…:(:(
Mie in schimb imi place la nebunie tocanita,sau ciorba de urzici,in schimb urasc spanacul sub orice forma! 😀 😀

N-am specificat că și spanacul e în aceeași oală cu urzicile în cazul meu. Am noroc că nici bărbatul nu le suportă, el chiar face urât la vederea lor.

In afara subiectului 😦 .
Sunteti amabil sa imi raspundeti (pe blogul meu) la intrebarea: tu ce sti despre Valcea? ( http://claudiunitisor.wordpress.com/2011/03/23/tu-ce-stii-despre-valcea )
puteti sterge acest comment sau puteti sa le dati sansa si unor cititori ai blogului dvs. isi spuna parerea (stiu ca stiati asta 🙂 ). Nu este vb despre vizite ci chiar ma intereseaza comantariile dvs.
Va multumesc.

in primul rand sunt de aceasi parere cu tine:nu concep sa mananc asa ceva si in al doilea rand nu inteleg de ce am cumpara sau am vinde ceva care se gaseste pe toate campurile

Pentru că nu toată lumea se duce pe toate câmpurile?! 😀

din fericire la noi in oras mai is campuri
da ai dreptate nu toata lumea iubeste plimbarile pe campurile cu urzici

Lasă un răspuns

