Eu sunt RaRo

Găina, oul și cocoșul

Posted on: 27 Martie 2011

Bătaia aplicată copilului în scop „educativ” e o problemă larg dezbătută. Știu că cei care-și mai altoiesc din când în când – ori frecvent – plozii caută diverse scuze și pretexte pentru asta:

  • „2 palme nu înseamnă bătaie”;
  • „ce să fac dacă altfel nu înțelege?”;
  • „lasă că și eu am luat bătaie în copilărie și nu am murit”.

Nimeni nu recunoaște că altoiește copilul doar pentru că bătaia e cea mai la îndemână  metodă de eliminare a frustrărilor unui părinte incapabil să găsească alte soluții.

Nu, e în scop educativ. Uneori și preventiv. Sau na, să se știe cine-i șefu’.

Trecând peste asta, ne-am putea gândi și la:

Dacă părintele are voie să articuleze fizic copilul, atunci bărbatul de ce n-are voie să bată femeia atunci când îl scoate din sărite? Când e prea nervos, obosit, stresat etc?

Păi nu? Sau invers: femeia să-și bată bărbatul iar el să nu protesteze.

Etichete: , ,

7 răspunsuri to "Găina, oul și cocoșul"

Nu sunt de acord cu bataia, dar am mai zis si in alte posturi, pe lumea asta exisa copii si copii.
Poate tu ai o copila cuminte si mai multa rabdare din constructie, dar exista si copii care te scot din minti si parinti cu rabdare mai putina.

Nu am o copilă neapărat cuminte. Adică am o copilă extrem de energică și curioasă. Multe mame s-au mirat, de-a lungul vremii, că sunt prea permisivă. Eu cred doar că un copil de 2-3-4 ani chiar nu poate face nimic atât de grav încât să merite bătaie.
Asta pe lângă cele spuse mai sus despre ce consider că e bătaia…
Totuși nu ai zis nimic de bătaia aplicată femeii așa, ca mijloc de eliminare a frustrărilor bărbatului obosit și stresat. 😀

Vorbesti de 2 nivele de intelegere diferite.
Una este o conversatie intre 2 adulti si alta o conversatie intre un copil si un parinte.

Eu nu aplic filtrele mele la alti parinti, daca eu sunt permisiva nu inseamna automat ca ceilati trebuie sa fie permisivi. Daca eu sunt stricta, nu insemna ca calea mea e cea corecta.

Cum ziceam, depinde de parinte, de cat de obositor e copilul. Nu vreau sa intru in detalii ce inseamna un copil care nu doarme…. Vorbeam cu o prietena, are 2 baieti , unul de 3 si unul de 5 si imi zicea ca de 5 ani ea nu doarme mai mult de 5-6 ore pe zi. Cere-i tu femeii astia sa fie „perfecta”.

Ieri in piata, eram cu o prietena care are baiat. Silvia mergea incetisor pe langa noi. Ea ma intreba mirata:si nu pleaca de langa voi? Ca al meu in primul instant o zbughea…

Eu recunosc ca pana acum i-am tras de 2-3 ori cate o palma la fund, evident la nervi. Imi pare rau, da, dar nu fac din asta tragedie. Si probabil ca o sa ii mai dau si in viitor. Si nu cred ca asta ma face un monstru.

Nu doar copiii mici sunt altoiți. Și-o iau și cei mari care sunt capabili să înțeleagă. Gândindu-mă la ei mi s-a părut pertinentă întrebarea din citat – pe care nu eu am pus-o, dar mi-a plăcut abordarea. 😀
Ideea e că da, mulți mai scapă câte-o palmă și asta nu-i transformă în niște părinți răi. Eu nu sunt de acord cu justificările faptei: „e în scop educativ”. Nuuu, nici pe departe. Cred că e fix ce am spus: un mod de a te descărca nervos.
Aștept argumente contra.

La copii mici poti zice ca inseamna educatie prin frica. Nu difera foarte mult de cum il inveti ca o chestie frige si ce inseamna ca frige. Il lasi sa se arda. Si apoi ii zici, vezi ca frige si de frica nu mai atinge.

La copii mai mari implica umilinta si nu sunt de acord cu educarea prin umilinta. Una din frazele pe care nu o suport este „nu face asta ca e rusine”.

„Altoirea fizica” trebuie inlocuita cu pedepse. Si sa nu-mi zici ca nici cu pedepsele nu esti de acord 🙂 .

rationamentul din citat mi se pare fals. e vorba aici de faptul ca altoiesti un copil pentru ca el nu are capacitatea intelectuala de a intelege ca greseste. un adult se presupune ca are, deci ar intelege daca ii spui o data, de doua ori ca nu e bine.

asta daca nu faci parte din categoria celor care gasesc placere in a da pumni. atunci citatul are sens, da.

„un copil pentru ca el nu are capacitatea intelectuala de a intelege ca greseste“

Ba are, dar părinții respectivi nu au răbdarea să-l educe cum trebuie.

Lasă un răspuns

