Eu sunt RaRo

Boală românească?!

Posted on: 31 Martie 2011

Veneam de la cumpărături. Încărcată fiind – iar – ca un catâr, drumul a fost cu multe opriri – să schimb sacoșele dintr-o mână într-altă și să-mi mai trag sufletul.

Drumul Taberei e cartier populat, mai ales dimineața și la prânz. Toți pensionarii ies la cumpărături și plimbări de căscat ochii prin sacoșele altora. Evident, sacoșele mele verzi, eco și burdușite au atras atenția tuturor. Drept urmare nu s-au putut abține și au căscat bine ochii în ele. Unii mai discret, alții chiar oprindu-se – vorba aia, să vadă mai bine.

Nu m-a întrebat nimeni nimic. Nu erau curioși să afle de unde am cumpărat salată verde așa frumoasă și proaspătă ori cartofii ăia mari și rotofei, nici pâinea aburindă ori cerealele cu scorțișoară pentru copil.

Curiozitatea lor era – cred – legată strict de ce am eu în traistă. Și, poate, cum de-mi permit?! Că deh, așa e românul, curios din fire:

  1. Ia să vedem cine intră și cine iese de la vecina.
  2. Ia să vedem ce mai cumpără și cât scoate din mașină.
  3. Ia să vedem cui trimite colet și câți bani așteaptă pe el.
  4. Ia să vedem dacă și-a schimbat parchetul și gresia din apartament.
  5. Ia să vedem dacă umblă tot cu pantofii de-acum 3 ani.

Și eu îs curioasă din fire. Mă interesează cum și de ce se întâmplă ceva, dar nu de ce și-a zugrăvit vecinul apartamentul și dacă și-a schimbat locul de muncă. Nu mă interesează nici cu cât e mai ieftină legătura de ceapă verde în piață la Obor, dacă aia de la Moghioroș e mai aproape și efortul mai mic.

A, văd o domnișoară cu o pereche de sandale care-mi iau ochii? Da, o întreb, poate, de unde și le-a cumpărat. Dar doar pentru că îmi plac și chiar le vreau. Fără ciudă, fără curiozitate bolnavă.

Sub nici o formă n-o să-mi întreb cunoștințele – pe care le văd ocazional, adică extrem de rar: „Da’ bluza asta de unde-o mai ai, că eu n-o știu?!”

Revenind la întrebarea din titlu: oare numai la noi e așa? În provincie e mai rău decât în București – am trăit atâția ani într-un oraș mic. În tările civilizate, turist fiind, chiar nu am reușit să-mi dau seama dacă oamenii-s la fel de curioși ori și mai și.

Etichete: , ,

7 răspunsuri to "Boală românească?!"

Da, numai la noi e aşa. În provincie e oribil, în Bucureşti e chiar parfum faţă de Timişoara, de exemplu. Să nu mai vorbim de oraşele mici, foarte mici, unde ştiu toţi şi cu câte plase ai venit acasă.
De fapt, stai că şi vecinii mei ştiu exact, unii şi ce am avut în plase (şi asta am aflat cu precizie de la o altă vecină preocupată să-mi comunice ce spun ceilalţi)…

doar in romania am trait-o. dar defapt s-ar putea sa fie in toate societatile in care plictiseala e maxima si educatia precara. ca altfel nu se explica.

ah, si tu stai in drumul taberei – deci am fost candva vecine 😛 – unde exista mai multi pensionari decat caini vagabonzi, si deci probabilitatea ca cineva sa se uite in traista e mai mare.

În cea mai mare parte a timpului, vecinii mei – de bloc – îs civilizați și oarecum discreți.
În cea mai mare a timpului nu prea remarc chestiile de genul ăsta pentru că nu-mi pasă de ele. Dar acum, cu sacoșele burduțite, a fost mult prea evidentă treaba. :))

Și nu doar vecinii.

La mine se miră direct și la casă.
De fiecare dată când e o femeie peste 40 de ani în spatele meu la casă, comentează în șoaptă auzibilă cu soțul sau altă duduie de coșul meu de cumpărături și ce cumpăr, și se ițăiesc să vadă la casă cât a costat tot coșul, fiecare produs.

Iar o femeie în piață, după ce luasem de la o precupeață fructe de vreo 30 de lei, m-a întrebat curioasă ce meserie am. 😆

Aici nobody gives a f..k. Nu intereseaza ce masina ai cum iesi pe strada ce supermarket iti face delivery la mancare. E prima chestie care o remarc de fiecare data cand ma intorc din ro.

Nu cred că e boală exclusiv românescă, e boala oamenilor care au prea mult timp. Dar probabil o să treacă când generația mea o să ajungă la pensionare și o să stăm cu orele pe internet, mai mult decât stăm deja…

Lasă un răspuns

