Eu sunt RaRo

Vacanță fără all-inclusive

Posted on: 18 Aprilie 2011

O singură dată am mers în vacanță organizată de agenție și mi-a ajuns. Au mai mers prieteni și nu au fost tocmai încântați.

Așa că, de niște ani buni, organizăm noi plecările: căutăm cazare, citim review-uri despre hoteluri, găsim transport, ne descurcăm cu mesele la fața locului. Și a ieșit bine până acum, nesperat de bine, fără surprize neplăcute.

Pentru că vineri plecăm iar de capu’ nostru, m-am gândit să vă dau niște mici detalii, poate veți avea nevoie vreodată:

  1. Ne cazam la un hostel din buricul Istanbul-ului – noi am fi mers la hotel, dar nu toți au bani de-ajuns. Am optat pentru cameră dublă cu baie proprie contra sumei de 17 euro/pat/noapte.
  2. Mergem cu autocar. Am găsit ofertă de Paște – doar 200 lei/persoană dus-întors.
  3. Asigurarea medicală – bună în caz de o mică urgență – a fost doar 20 lei/persoană.

Așadar: cazarea + transportul + asigurarea medicală = 200 euro pentru amândoi – copilul rămâne acasă, cu bunicii.

Îs curioasă cât vom cheltui acolo, deși mă îndoiesc că – fără shopping – vom reuși să spargem mai mult de 50 euro/persoană/zi. Am zis 50 euro raportând la alte ieșiri din țară.

Nu-i așa că sună bine? Mai ales că am aflat unde se mănâncă ieftin și bine, cât costă transportul public, taxi și croaziera pe Bosfor.

Edit: Voi reveni cu detalii la întoarcere.

12 răspunsuri to "Vacanță fără all-inclusive"

Drum bun şi distracţie faină! Şi poooze, vreau poze!

Stai că mai e nițel până plecăm. Da’ sigur mă întorc cu poze multe, luăm tot arsenalul foto cu noi (2 aparate, 4-5 obiective).

noi nu am mers niciodata la all-inclusive. pentru ca am studiat ce ofera. si noi preferam sa mergem spontan, unde ne apuca, la ce pensiune/hotel ne apuca, pe ce traseu ne apuca. plus ca daca (,) cauti tu un pic, gasesti sigur mai ieftin si mai dragut decat chestiile puse pe ofertele all-inclusive.

Așa zic/cred și eu. 🙂

@Andreea Depinde pentru ce anume calatoresti si cu cine.
Daca esti doar tu cu partenerul e ok, dar daca iei copiii… Atunci preferi prin agentie, oferte cu chestii incluse pentru copii si etc. Austria este renumita pentru resorturile dedicate familistilor.

… familistilor cu copii sub 5 ani 🙂

pai peste tot intrarile la diferite obiective turistice sunt reduse pentru familii. deci nu trebuie sa iti planifice cineva asta. la mancare exista portii pentru copii. ramane doar problema cazarii. dar cred ca asta nu e ceva ce nu poti gasi pe net. plus ca poti sa suni si sa intrebi daca nu cumva iti pot face o oferta, ca ai copil mic si alte alea. nemtii practica treaba asta destul de des, nu e o rusine.

@Andreea Eu nu vb de preturi, ci de facilitati, ca de ex babysitting, clase speciale pentru copil, excursii separate pentru copii si parinti.

Sincer, acum cu copil, nu ma mai intereseaza pretul atata timp cat imi ofera conditii si optiuni. Eu daca ma duc undeva cu copilul cu cine il las? altfel tot timpul un parinte este ocupat. Dar cum ziceam, vorbim de copii mici. Stii si tu cum e in Vest, ca nu se poarta sa lasi copii la bunici si tu sa pleci in vacanta. Raro, nu ai idee cat te invidiez ca ai optiunea asta 😀

De fapt sa ne lamurim 🙂
Exista 2 tipuri de vacante
1. Te duci sa te odihnesti si sa stai cu burta la soare intr-un loc
2. Te duci sa vizitezi obiective turistice

Cat esti tanar si nelinistit te legi doar de tipul 2 si procedezi precum in post. Asa am facut si noi in toate concediile petrecute prin diverse locuri prin Europa.

Cand esti tare obosit si tot ce vrei e sa stai cu burta la soare apelezi, in general, la agentii care iti ofera totul inclus. Mai apare si conditia de copii, cum explicam mai sus.

Deci mie ambele optiuni mi se par viabile, in functie de conditiile problemei.

Alina, deși nu mai sunt tânără și neliniștită, prefer încă tipul 2. Nu neapărat cu obiective, că mă lasă oarecum rece muzeele. Da’ îmi place să mă plimb, să merg pe jos, să simt pulsul. Statul la soare cu burta-n sus nu e chiar pe gustul meu. Poate pe la vreo 60… 😀
Nu stiu ce și dacă agențiile de la noi îți oferă chiar condițiile de care zici tu. Mulți îs țepari si o zic fără a fi paranoică. Știu cât de cât pentru că am lucrat acum niște ani buni într-o agenție. 😉

Asta pentru ca nu ai un job stresant.
Sora mea are un job care o solicita mult, responsabilitati mari. Crede-ca ca nu se compara cu ce invartim noi. Si de la ea am inteles de ce unii prefera sa ia totul inclus. Pana atunci si eu eram de aceeasi parere cu Andreea, de ce sa dai un ban in plus cand poti sa te ocupi tu?
Dar cand vrei ca vacanta sa insemne doar relaxare nu mai stai sa te stresezi cu cautatul, comparatul si etc.

Nu am acum, dar am avut un serviciu extrem de stresant. Ultimul mai exact. Și tot așa am mers în vacanțe.
Depinde de ce vrei și ce-ți place, evident. Eu n-am rezistat niciodată mai mult de 2 zile în liniște.

Lasă un răspuns

