Eu sunt RaRo

Eu mă duc la grădiniță să mă fac o…

Posted on: 16 Mai 2011

Nu doctoriță, cum ar zice versurile poeziei din copilăria noastră. Ci „o creștină”.

No, ca să revenim: sunt în căutări de grădiniță/e. Că mi-a crescut copila și trebuie – musai – să intre în sistemul educațional și obligatoriu românesc. Dacă nu știați, grupa pregătitoare e încă obligatorie. Nu prea ai cum intra la grupa pregătitoare dacă nu ai trecut și prin celelalte grupe: mică, mijlocie, mare…

N-o să vă plictisesc cu căutările, înscrierea, actele necesare, lipsa locurilor, șpăgile aferente etc. Vreau doar să vă spun – pe scurt – despre două chestii care se întâmplă în grădinițele din România și care m-au cam pus pe ganduri:

  1. Copiii învață că Dumnezeu aduce primăvara.
  2. Copiii învață rugăciunea/poezia: „Înger, îngerașul meu”.

În condițiile în care, conform Constituției, România e – cică – stat laic. Și – cică – educatoarele nu-s măicuțe.

Notă: Aceste informații mi-au fost date de prieteni cu copii mai mari. Deci e vorba de anumite grădinițe, dar nu au bulină pe ele pentru a semnala buna educație creștină pe care o dau copiilor.

12 răspunsuri to "Eu mă duc la grădiniță să mă fac o…"

Te-ai trezit prea târziu. 😆

Până și locurile în școli se ocupă cu doi ani înainte. Sora mea are 5 ani, și e deja înscrisă la școală… pe lista de așteptare a treia. La grădiniță nu îți mai spun cum a fost… jumate de an de chin ca să intre la o educatoare și care era și un fel de rudă… adică pila-pilei.
Iar mama… rămasă cu mintea de la noi, de acum 20 de ani, când oricum se făcea loc la grădiniță și școală la copii… 35 în clasă, stăteau cap în cap, dormeau 2 în același pat la cămin; nu conta, loc se făcea.
Iar la școală s-a gândit și ea… să meargă la fostele noastre învățătoare (e exact pe 4 ani * x cu fratele meu)… așa… în trecere… astă toamnă… și învățătoarea îi spune „Înscrieți-o repede, deja se fac liste.”

Acum, eu cred că depinde și de educatoare… cum e. A surorii mele îi obligă pe toți să facă dansuri populare… că e soție de coregraf. 😆 Dacă educatoarea e soție de preot… îi învață și ea ce știe.

Eu nu-mi fac probleme pentru înscrierea lșa grădiniță că am alternative, inclusiv la privat.
Problema mea e cu ce-i învață la stat. Stau acum și mă gândesc dacă mai e cazul s-o las să meargă la grădiniță de stat. Pe bune acum, chiar nu vreau ca fata mea să creadă că anotimpurile vin de la ăl de sus ori să fie obligată să facă cruce înainte de a duce lingura la gură.

La mama în oraș nu sunt grădinițe private… e obligatoriu statul.

Nu știi că a fost mare tam-tam cu scosul din învățământ a tot ce ține de evoluționism… să se meargă pe creaționism, ăl de sus crează tot și anotimpuri și tot.
Și chiar crezi că la alea private nu se întâmplă așa? Dacă dai peste o educatoare, învățătoare sau profesoară care e extrem de credincioasă, va dori să inoculeze idei copiilor.
Nu va conta că poate săracii poate au și altă religie, nimic.
Până și în liceu am întâlnit astfel de profesoare (și nu de religie).
Pe vremea mea, nu conta dacă erai din familie de evrei, trebuia obligat-forțat în primară să faci religia fie la ortodocși, fie la catolici. Nu exista că aduci hârtie că ești ateu, martor al lui iehova, evreu, musulman, te închinai la idoli… cum e acuma.

„chiar nu vreau ca fata mea să creadă că anotimpurile vin de la ăl de sus“

În primul rând se scrie Ăl de sus. Fii mai respectuasă!

Dar serios, din 12 ani de religie doar vreo patru i-am făcut cu profe care nu puneau 10 din burtă. E o pierdere de timp, dar nu e singura materie de umplutură.

Oricum nu cred că fiica ta va băga în seamă mai mult ce zic profele/educatoarele/învătătoarele mai presus de ce zici tu.

Nu vreau să zic că nu-i nicio problemă, dar că nu-i una așa gravă.

Cu parere de rau trebuie sa fiu de acord cu Diana. Te-ai trezit tarziu. Si acum e abia inceputul..stai sa vezi la scoala daca da peste vreun profesor crestin care o sa ii bage in cap toate prostiile…

Mrrrrr! Uite asa ma bucur eu ca sunt in Franta! Aici nici nu se pune pb de asa ceva, copiii nu au voie in scoli cu nici un insemn religios, ca de ex un lantisor cu o cruciulita sau batic pentru musulmani.

Da, dar aveți voi acolo în Franța PĂSCUȚE? Uite am fost ieri singur la o pomenire/pomană (sau cum se numește) și așteptatul să vină Vrăjitorul, cântatul și toate crucirile au meritat doar că să mănânc o păscuță (pască în miniatură, eu nu știam că există așa ceva). La sfârșit când s-a împărțit resturile (sarmale, friptură, cozonac) la rude au am luat 9 păscuțe în ghiozdan.

Dacă nu mă înșel fancezii nici nu le au cu vinurile dulici, românești, doar secăciuni spumoase.

Tot mai bine-n Românica. Q.E.D.

Francezii au suficient bunt simt sa realizeze ca o inmormantare e ceva privat, nu un baieram la care sa inviti tot satul ca sa vada vecinul ce pomana fancy ai dat tu… 🙂

tin minte ca aveam o colega catolica si una protestanta si erau obligate sa faca religia cu noi, astia „corecti” ortodocsi. si asta desi pe vremea aia religia era optionala! mi-era asa o mila pentru ele, ca daca mie mi se parea groaznic, daramite lor!

NU vreau să vorbesc aiurea, dar am senzația că acum poți aduce un soi de „scutire” pentru orele de religie. Voi vedea la timpul potrivit, poate se mai schimbă ceva.
Dar – repet, acum problema mea e grădinița. Și nu înscrierea, ci tâmpeniile inoculate copiilor.

Diana, ce spui tu cu evoluționismul și creaționismul suna sf tare. Adică te cred, da’ mi se pare o mare imbecilitate. Adică cum? Hai să-i chemăm la școală și să-i prostim? Pentru ce atâția ani de cercetări și evoluție în toate domeniile? Ca să le spunem – încă – copiilor că doamne-doamne aduce ploaia, face norii și barza aduce copiii?

Da, acum se poate. Nu e „scutire”, dai hârtie că nu vrei să faci și gata.
Cred că în generală s-a introdus opțiunea la vreo 2-3 ani după mine, iar eu am fost prima generație care avea religia opțional în liceu (adică dacă erai scutit la sport, ca să ai medie, făceai religia și atunci cei mai credincioși alegeau asta).

Dar când eram eu în clasele primare, acum vreo 12-14 ani, nu era voie (cel puțin nu la mine în școală, poate unde erau comunități mai mari din alte religii, ți se mai permitea să faci o oră separată).
Erai obligat fie să faci religia din orar (ortodoxă), fie să rămâi seara, într-o zi, după program, să faci orele de religie catolică (iar în timpul orelor de religie din orar să stai pe hol, etc., pentru că erau puse și în mijlocul programului).
Și cu teme… gen învață pe de rost rugăciuni, pentru încheierea mediei trebuie să mergi de paște să te spovedești și să te împărtășești, sau doar pentru un 10.

Cel mai trist în școală e când există profesori de biologie creaționiști.

Cu grădinița nu poți ști până nu ajungi acolo.
Îți dai seamă că dacă ai observa chestia asta și ai raporta educatoarea la conducere, nu vei rezolva nimic… pentru că probabil ceilalți părinți îți vor sări în cap… că suntem stat ortodox, etc.
Poți doar să încerci și să speri… sau să întrebi pe cineva de la aceeași grădiniță. 😀

Si eu o voi da pe fii-mea la gradi la anul, si ma gandesc daca nu cumva ar trebui de pe acum sa o inscriu pe vreo oaresce lista de asteptare, ca sa nu am surprize.. In legatura cu religia bagata pe gat la copii, ce sa mai zic.. am intrat intr-o librarie acum vreo 2 zile si studiam si eu cu maxim interes rafturile, sa vad si eu ce a mai aparut.. la rafturile cu carti pentru copii categoria 2-5 ani, guess what: din 5 carti expuse, 3 erau biblii adaptate pentru copii. Da, 3, nici mai mult nici mai putin. Ca sa nu mai zic ca mama sotului meu i-a cumparat lui fii-mea toate numerele din biblia pentru copii care a aparut cu nush ce ziar… Evident, va urma scandalul de rigoare dupa ce o sa-i spun ca nu vreau sa-i bage copilului meu in cap asemenea chestii..

Lasă un răspuns

