Eu sunt RaRo

Cu Oscar, cică…

Posted on: 25 Mai 2011

Eu nu pun botu’ la Oscar-uri. Adică nu mă uit la un film doar pentru că e/a fost nominalizat la Oscar ori pentru că a înhățat unul sau mai multe. În general mă ghidez după review-uri, distribuție, regizor… Și-așa ajungem la Black Swan.

Aflasem că Natalie (Portman) a luat Oscar pentru rol. Dar nu asta m-a determinat să pierd 103 minute pentru a-l vedea. Ci regizorul Darren Aronofsky – în primul rând. Deh, mi-a plăcut mult Requiem for a Dream. Și mă gândeam că voi vedea ceva asemănător.

Da, Natalie joacă bine, nimic de zis. Vincent Cassel e printre preferații mei și mi-a făcut plăcere să-l revăd. Winona (Ryder) apare prea puțin. E filmat mișto, dacă mi se permite să zic așa.

Dar atât pe placul meu. Pentru că e un film patetic și plictisitor. E plin de dramatism, dar nu în sensul bun. Cred că s-a vrut un elogiu adus muncii și vieții pline de sacrificiu a unui balerin profesionist.

Ok, cred că un balerin muncește de-i sar capacele. Cred că nu are viața personală. Cred că are grijă la tot ce baga în gură. Cred că durerile – în anumite momente – sunt insuportabile.

Dar nu cred că era cazul să aflu asta dintr-un film artistic. Mergea mai bine un documentar.

Etichete: ,

9 răspunsuri to "Cu Oscar, cică…"

Eu chiar am aflat despre chestiile astea dintr-un documentar…
Nu e chiar așa plăcut să afli nici de acolo. Era unul cu fetițe de maxim 10 ani, cu degetele zdrobite de la balet, fete de 15 cu monturi de femei de 80 de ani… unele nu mai aveau unghii la degete… brrr… oricum ar fi, imaginea nu era frumoasă…

in primul rand ca orice subiect il poti face documentar. na, king’s speech e tocmai bun de documentar. dar asta nu inseamna ca nu ai voie sa faci filme artistice pentru ca ar fi mai bun ca si documentare.

mie mi-a placut mult black swan. nu mi se pare un elegiu adus baletului, ci pur si simplu povestea unei alunecari in abis pe fondul unei prea mari implicari in procesul artistic. lucru care s-a intamplat atator artisti, nu numai balerini. pe mine nu m-a plictisit.

iar efectele vizuale sunt extraordinare, cam tot ce vezi e facut de calculator, caci machiaje nu prea au avut.

Eu consider că filmele ar trebui făcute cu un scop și documentarele cu altul. Asta nu înseamnă că-mi plac comediile, chiar le urăsc – bine, exagerez nițel.
Black Swan mi-a lăsat un gust amar, aveam așteptări mai mari. Îl lăudau și prietenele, regizorul – cum am spus deja – promitea multe doar cu numele lui… No, unlike din partea mea.

Vezi daca ai timp sa te uiti la filme 🙂

Este tragic si deprimant eu n-am vazut decat jum si sfarsitul. Sunt satula de chestii din astea din viata reala, daca ma uit la un film vreau altceva.

Mie mi s-a parut ca Aronofsky a repetat multe motive din celelalte filme ale sale in Black Swan, asa ca nu mi s-a parut prea grozav filmul. E mult mai interesant „The Fountain”, regizat tot de el.

Eu nu am inteles nimic din filmul ala 😀
Tin minte si acum, eram vreo 5 si tot asteptam sa inceapa filmul.

Singurul film al lui Darren Aronofsky care a meritat să fie văzut a fost primul: π…

Daca intrebai inainte iti spuneam SIGUR ca n-o sa-ti placa… De ce sunt sigur? Pentru ca eu am vomitat dupa ce l-am vazut, la recomandarea unei „bune” prietene. In fine… noi sa fim sanatosi.

Lasă un răspuns

