Eu sunt RaRo

Curățenia de Paște

Posted on: 15 aprilie 2011

Dacă priviți cu atenție în jur, veți observa că toată lumea e în toiul curățeniei de Paște: spălat de geamuri și perdele, covoare pe bătătorul din fața blocului, scuturat, lustruit, primenit, decorat casa și coșulețele din dotare cu diverse ouă artizanale și cu iepurași drăgălași…

În ultimele zile mi-au bubuit creierii de la zgomotul de covoare bătute. Nu ies bine din scara blocului că-mi văd vecinii așteptându-și rândul la bătătorul din grădină. Ies la geam și văd vecinele harnice cocoțate pe geamuri și lustruind la ele. Mai vorbesc cu câte una bucată gospodină și-mi spune că nu știe când le va termina pe toate, că are atâtea de făcut.

Și mă întreb, ca o (ne)gospodină ce sunt: de ce doar curățenie de Paște și Crăciun? Că na, aste-s sărbătorile mari ale românilor. Atunci consideră ei că trebuie să depună niște eforturi pentru ca masa să fie masă și casa să fie casă.

Adică geamurile se spală doar de 2 ori pe an? Perdele așișderea? Rafturile se lustruiesc, faianța se spală și covoarele se curăță doar atunci când e sărbătoare? În restul timpului se stă în jeg?

Da, ok, eu și familia mea suntem plecați mai mereu de sărbători și nu mă agit foarte tare cu gătitul, curățenia. Dar nici când am stat acasă nu am făcut-o altfel decât în restul timpului. La curățenie mă refeream. Că pe masă, na, mai pui una-alta în plus.

Deci cum e? Totul tre’ să strălucească doar de Paște și Crăciun?

Etichete: ,

12 răspunsuri to "Curățenia de Paște"

da, clar. ca atunci vine lumea in vizita. si e nevoia tipic romaneasca de a arata celuilalt ce frumos si sclipitor e la el acasa.

acum mai e si faza cu primavara. eu fac curat in fiecare saptamana, insa primavara (inainte de paste) fac ordine prin haine. ce nu mai port donez. asa ca tot cautand prin haine ajung sa intorc casa pe dos.

Eu am rezolvat problema cu femeia in casa. Ea spala geamuri, da la o parte canapelele etc.
La mine la cateva saptamani e Paste 🙂

Mereu.
Eu una nu văd cum ai putea să nu speli geamurile în fiecare lună măcar. Mai ales în București. Se zoiesc geamurile imediat.
Perdelele și covoarele se umplu iarăși ușor de praf… stai cu praful în casă luni în șir sau faci ceva???

Totul trebuie să strălucească mereu. Iar pentru asta, mai degrabă faci zilnic 2-3 chestii, în weekend vreo 10 și ții mereu casa curată.

Diana mama:) Cum in fiecare luna? Ba eu vad foarte bine cum poti sa nu speli in fiecare luna…
Cand ai mataluta timp de atata curatenie? Ca eu de abia am timp sa fac ceva de mancare cand vin acasa si sa ma mai joc cu fi-mea.

Prin diviziunea muncii și cel puțin jumătate de oră pentru curățenie zilnic (și vreo 3 în weekend).
Păi dacă ne punem amândoi pe treabă în vreo 20 de minute energic am terminat geamurile. Și avem și lemnărie dublă. Nu ia așa mult.

Ideea e că dacă le speli rar, trebuie să dai de vreo 3-4 ori cu soluție, să se curețe bine, să tot freci și tot parcă mai rămâne mizerie.
Dacă o faci des, dai o dată cu rivex, freci bine cu bucata de ziar și gata în 1-2 minute un geam.

Vorba e că e mai ușor să menții ceva, decât să cureți când s-a murdărit de tot.

Acuma mi-e să nu zic și că șterg praful la două zile… 😆

Respect. Ori esti maniaca, ori ai prea mult timp liber 😀

Eu fac curățenie în weekend. În timpul săptămânii sunt mai mereu plecată așa că nici nu se face mare dezordine în casă.
Și nu-mi place să spăl geamuri :D.

E o chestie din vechime 🙂 De Sf. Gheorghe si de Sf. Dumitru, gospodinele de la tara isi varuiau casele. Cei de la oras isi schimbau locuinta, stateau cu chirie si chiriile se faceau pe 6 luni. Acum, ne apucam de facut curat de Pasti si Craciun 🙂

@DianaEmma si @Alina: si eu sint maniaca 🙂 Ai mei sint exasperati: iar dai perdelele jos, iar speli geamurile? Acum am avut o perioada mai aglomerata si n-am mai facut de vreo doua luni si a fost mult mai greu la curatat 😦 Cind am timp? Nu stiu … Si am si un servici superstresant, si gatesc, spal, calc … Macar am scapat de aspirator 🙂

Pe mine mă miră faptul că tu, ca atee, îţi baţi capul cu chestiile astea

Ce am scris eu n-are nici o legătură cu lipsa mea de credință. Mă miră vioiciunea celor ce-și primenesc casele doar înainte de paște și crăciun. 😉

[…] un week-end în care am făcut ordine prin cameră şi dulap, în noaptea de duminică spre luni am dormit doar vreo patru ore. Am ajuns […]

Nu cred ca asa se pune problema, dar de Pasti si de Craciun iei absolut totul la rand. In rest, cand e nevoie atunci faci. Tine mult de tot si de traditie si in principiu nu e un lucru rau,dar mai potrivit ar fi sa faci cateo curatenie de-asta generala macar in fiecare sezon.

Lasă un comentariu